* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

မီ

ထ႐ိုမ်ားကို တည္ေဆာက္ၾကရတဲ့ အဓိက အခ်က္သည္ ခရီးသည္မ်ားကို လ်င္ျမန္စြာ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေပးႏုိင္ေရး ျဖစ္ပါတယ္။ ပို႔ေဆာင္ သြားလာရာတြင္ လ်င္ျမန္စြာ ေမာင္းႏွင္ သယ္ယူ ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ၿမိဳ႕ျပ သိပ္သည္းၿပီး ေဆာက္လုပ္ရန္ ေနရာ အခက္အခဲ မ်ားေၾကာင့္ မီထ႐ို လုိင္းမ်ားကုိ ၿမိဳ႕ျပ ႀကီးမ်ားတြင္ ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ကာ ေျမေအာက္လုိင္းမ်ားျဖင့္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေပး ၾကပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားႏွင့္ ဆင္ေျခဖံုး ေဒသမ်ားကို ဆက္သြယ္ ေပးရာတြင္ ဆင္ေျခဖံုး ေဒသမ်ားသည္ တည္ေဆာက္ရန္ ေနရာမ်ားျပားစြာ ရွိသည့္အတြက္ မီထ႐ိုမ်ားကို ေျမေပၚပိုင္းတြင္ ထားရွိၾကပါတယ္။ ထုိသုိ႔ ျပဳလုပ္ျခင္း အားျဖင့္ ေျမေအာက္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္း မ်ားထက္ ကုန္က်စရိတ္ႏွင့္ တည္ေဆာက္ေရး အခ်ိန္ကာလ ကိုလည္း ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

ၿမိဳ႕ျပအတြင္း ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရးုလုပ္ငန္းမ်ား ျပဳလုပ္ႏုိင္ျခင္းမရွိေသာ ေနရာမ်ားတြင္ (ေျမ အမ်ိဳးအစားေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အျခားေသာ ကန္႔သတ္ခ်က္ မ်ားေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ကားလမ္း၊ ရထားလမ္းႏွင့္ ျမစ္မ်ား ေခ်ာင္းမ်ား စသည့္ အတားအဆီးမ်ားကို ျဖတ္ေက်ာ္ရမည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး ခက္ခဲသည့္ ေနရာမ်ားတြင္လည္းေကာင္း စသည့္) မီထ႐ုိလုိင္းမ်ား၊ မီထ႐ိုဘူတာမ်ားအတြက္ တံတားမ်ား၊ ေျမျပင္အထက္ Overhead bridge သို႔မဟုတ္ Flyway မ်ားကို တည္ေဆာက္ကာ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ဒီပို႔စ္တြင္ အဆုိပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တင္ျပ ေဆြးေႏြးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


ေျမေပၚထိစပ္ေနေသာအပိုင္း (On the ground)ရွိ မီထ႐ုိလုိင္းမ်ားႏွင့္ မီထ႐ုိဘူတာမ်ား

ေျမေပၚထိစပ္ေနေသာ မီထရုိလုိင္းမ်ားသည္ အမ်ားအားျဖင့္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၏ ဆင္ေျခဖံုးနွင့္ ဆက္စပ္ေနေသာ အပိုင္းမ်ားရွိ မီးရထားလမ္းမ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕ဆင္ေျခဖံုး လူေနရပ္ကြက္မ်ား (ႀကီးမားေသာ အေဆာက္အဦးမ်ားမရွိပဲ လူေန ထူထပ္ေသာ ေနရာမ်ား) တေလွ်ာက္တြင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ တည္ရွိၾကပါသည္။ အဆုိပါလမ္းအူေၾကာင္းကို လူေနထုိင္ေသာ ရပ္ကြက္မ်ားမွ မီတာ ၆၀ အကြာအေဝးထက္ မနည္းေသာ ေနရာမွာ ထားရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ရထားသြားလာမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ တုန္ခါမႈမ်ားႏွင့္ ဆူညံသံမ်ားမွ သက္သာႏုိင္ေစဖုိ႔ အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။



ေျမေပၚပိုင္း ထိစပ္ေနေသာ မီထ႐ိုလမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ေနရာခ်ထားရာတြင္ ဇလီဖားတုံးေအာက္ရွိ အုတ္ျမစ္အထူသည္ အနည္းဆံုး ၂၅ စင္တီမီတာ ျပဳလုပ္ၾကရပါတယ္။ Сutting တူးထားေသာ အပိုင္း၏ ေဘးတစ္ဘက္တစ္ခ်က္စီတြင္ ေရစီးေျမာင္းမ်ားကို ထားရွိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေရစီး ေကာင္းမြန္ေစေရး အတြက္လည္း ဆင္ေျခေလွ်ာမ်ားကို ထားရွိေပးရပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ ဇလီဖားတံုး ေအာက္ေျခမ်ားတြင္လည္း ေရမ်ားခိုေနေစျခင္းမရွိေစရန္ အတြက္လည္း ဆင္ေျခေလွ်ာမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရပါတယ္။



ေရစီးေျမာင္းမ်ားျပဳလုပ္ရာတြင္ သံကူကြန္ကရစ္မ်ားျဖင့္ သြန္းေလာင္းထားၿပီး ၎တုိ႕ကို သဲမ်ားျဖင့္ ျဖည့္ထားေသာ ေျမာင္းအတြင္းမွာထည့္ထားၿပီး အေပၚပိုင္းကို သံကူကြန္ကရစ္ အဖံုးငယ္ျဖင့္ ဖံုးအုပ္ထားရပါတယ္။ ေရမ်ားလြယ္ကူစြာ စိမ့္စီးသြားေစၿပီး မီထ႐ိုလမ္းေၾကာင္းမ်ားအေပၚ ေရမဝင္ ျပဳလုပ္ၾကရပါတယ္။



ေျမေပၚပုိင္း လမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ေဘးတစ္ဘက္တစ္ခ်က္စီမွာ ျခံစည္းရိုးခတ္ထားဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ အဆုိပါအခ်က္သည္ ပံုမွန္ရထားလမ္းနဲ႕ ကြာျခားတဲ့အပုိင္းျဖစ္ပါတယ္။ မီထ႐ိုရထားသြားမယ့္ လမ္းေၾကာင္းမွာ Third rail လုိ႔ေခၚတဲ့ လွ်ပ္စစ္ ဓါတ္အားေပးလုိင္း ပါရွိတဲ့အတြက္ မီထ႐ိုလမ္းေၾကာင္းကို လူမ်ားျဖတ္ကူးရာမွာ အႏၱရာယ္ ရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျခံစည္းရိုး ခတ္ထားဖုိ႔ လုိအပ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဆုိပါ လမ္းေၾကာင္းအတြင္းကို ဝင္ေရာက္ျခင္းႏုိင္မရွိေစရန္ ျပဳလုပ္ထားဖုိ႔လုိအပ္ၿပီး တင္းၾကပ္စြာ တားျမစ္ထားရပါမယ္။

ေျမေပၚပုိင္း မီထ႐ိုဘူတာမ်ား၌ စႀကႍမ်ားကို ျပဳလုပ္သည့္အခါ လမ္း၏ ေဘးတစ္ဘက္တစ္ခ်က္စီတြင္ ထားျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ လမ္းႏွစ္ခု၏အလယ္တြင္ ကၽြန္းပံုစံ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ လည္းေကာင္း ေဆာက္လုပ္ ၾကပါတယ္။ ဒါ႔အျပင္ မီထ႐ိုဘူတာမ်ားတြင္ မ်ားေသာအားျခင့္ ခရီးသည္မ်ား အတြက္သာ စႀကႍေနရာမ်ားတြင္သာ အမိုးမ်ား ထားရွိၾကပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း ရာသီဥတု ႏွင့္ လုိအပ္ခ်က္ ဒီဇုိင္းေပၚမူတည္ၿပီး ဘူတာတစ္ခုလံုးကိုလည္း အမိုးမ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။



လမး္လယ္ကၽြန္းပံုစံ စႀကႍမ်ားတြင္ ၎၏အက်ယ္ကို ၈ မီတာမွ ၁၀ မီတာအထိ ခရီးသည္ သြားလာမႈႏႈန္းထားကို မူတည္ၿပီး ထားရွိႏုိင္ပါတယ္။ ေဘးစႀကႍမ်ား အလ်ားကိုေတာ့ ၄ မီတာထက္ မေလ်ာ့နည္းေစဘဲ ျပဳလုပ္ၾကရတယ္။ မီထ႐ိုဘူတာ၏ ေဘးစႀကႍအမိုးမ်ားအတြက္ ေထာက္ခံေပးမည့္ ေကာ္လံတုိင္မ်ားကို သံကူကြန္ကရစ္မ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေကာ္လံတိုင္မ်ားအတြက္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အကြာအေဝးကို ၃ မီတာမွ ၃.၅ မီတာ အတြင္းထားရွိႏုိင္ပါတယ္။ ေကာင္လံတုိင္မ်ားအတြက္ သီးျခားအုတ္ျမစ္မ်ားကို ျပဳလုပ္ေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အမိုးမ်ားအတြက္ Cantilever beam မ်ား ျပဳလုပ္ေပးရပါတယ္။ ေကာ္လံတုိင္မ်ားနဲ႕ Cantilever beam ထုတ္ထားေသာအပိုင္း အဆက္မ်ားၾကားတြင္ သံပလိတ္ျပားမ်ားကို ျဖည့္၍ဆက္ထားၿပီး ၎တုိ႔ကို ကြန္ကရစ္ေလာင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။





အမိုးမ်ားကို ေတာ့ သင္ပုန္းေက်ာက္ျပား အမ်ိဳးအစားႏွင့္ အုပ္မိုးႏုိင္ၿပီး ၎တုိ႕ကို အလ်ားလုိက္ ခင္းထားေသာ သံကူကြန္ကရစ္ beam မ်ားအေပၚတြင္ထားရွိနုိင္ပါတယ္။

လမ္းလယ္ကၽြန္းစႀကႍမ်ားအေပၚရွိ အမုိးမ်ားကို ပံုတြင္ျပထားသည့္ အေျခခံၿပီး ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။


အမိုးမ်ားတြင္ ေရတေလွ်ာက္မ်ားကို tube မ်ားျဖင့္ ထားရွိၿပီး ၎တုိ႔မွ က်ဆင္းလာမည့္ ေရမ်ားအတြက္ မီထ႐ုိဘူတာ စႀကႍေအာက္ဘက္ရွိ သို႔မဟုတ္ Cutting ျပဳလုပ္ထားေသာ ေဘးအပိုင္းရွိ ေရစီးေျမာင္းမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ေပး ထားပါတယ္။

လူသြားစႀကႍတည္ေဆာက္ရာတြင္ single-span type with T shape beam မ်ားကို အသံုးျပဳၿပီး အက်ယ္မွာ ၁မီတာမွ ၁.၅မီတာ အထိ အသံုးျပဳပါတယ္။ ၎တုိ႕ကို အလ်ားလုိက္အတိုင္း သံကူကြန္ကရစ္ beam မ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားပါတယ္။ Beam မ်ားကို ေထာက္ခံထားေသာ Support မ်ားသည္ အမိုးအတြက္ ေကာ္လံတုိင္အျဖစ္ သာမက စႀကႍမ်ားအတြက္ပါ ေထာက္ခံေပးထားပါတယ္။ မီထရုိဘူတာ၏ ေအာက္ပိုင္း လြတ္ေနေသာ ေနရာမ်ားကို လုိအပ္ပါက လွ်ပ္စစ္ႀကိဳးမ်ား၊ ဆက္သြယ္ေရးႀကိဳးမ်ား သြယ္တန္းရာတြင္ အသံုးျပဳႏုိင္ပါတယ္။



မီထ႐ုိဘူတာ စႀကႍမ်ားႏွင့္ ေျမျပင္ပိုင္း(ခရီးသည္မ်ား သြားလာမည့့္ၿမိဳ႕တြင္းအပိုင္း) ကုိ ဆက္သြယ္ရာတြင္ ဘူတာစႀကႍ၏ အဆံုးမ်ားမွျဖစ္ေစ၊ အလယ္မွျဖစ္ေစ ရထားလမ္း၏ အေပၚပိုင္းမွ ေလွကားမ်ားျဖင့္ ဆက္သြယ္ထားေသာ လမ္းကူးတံတားမ်ားကို ျပဳလုပ္၍လည္းေကာင္း ၊ ေျမျပင္အေပၚပိုင္းအေဆာက္အဦး Vestibules မ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း ဆက္သြယ္ အသံုးျပဳႏုိင္ပါတယ္။ ၎အျပင္ ဘူတာစႀကႍ၏အလယ္မွ ေန၍ ေျမေအာက္လမ္းကူးမ်ားကို ေလွကားျဖင့္ ဆက္သြယ္၍လည္း အသံုးျပဳႏုိင္ပါတယ္။ မီထ႐ုိဘူတာတည္ရွိေသာ ေျမအေနအထားႏွင့္ ၿမိဳ႕၏ ဖြဲ႔စည္းပံုအေပၚမူတည္၍ သင့္ေလ်ာ္မည့္ ဒီဇုိင္းကို ေရြးခ်ယ္ရမည္ ျဖစ္ပါတယ္။




ေျမျပင္ အထက္ပိုင္းတြင္ရွိေသာ (Above the ground) မီထ႐ိုလုိင္းမ်ားႏွင့္ မီထ႐ိုဘူတာမ်ား

မီထရုိမ်ားသည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျမေအာက္လမ္းမ်ားအျဖစ္ တြင္က်ယ္စြာ အသံုးျပဳၾကေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕အပိုင္းမ်ားကို ဒီဇုိင္း လုိအပ္ခ်က္အရေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေျမျပင္ အေနအထား ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျမစ္ျဖတ္ကူးေနရာမ်ားႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမ်ား၊ မီးရထားလမ္းမ်ားကို ျဖတ္ကူးေသာ ေနရာမ်ားတြင္လည္းေကာင္း ေျမေပၚအထက္ တံတားပံုစံမ်ား သို႔မဟုတ္ flyway or overhead bridge ပံုစံမ်ားကုိ အသံုးျပဳသည္ကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။


တံတားမ်ားကို အသံုးျပဳရာတြင္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ မီထ႐ုိရထားတစ္ခုတည္းအတြက္ သာမက အျခားေသာ ပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရး အမ်ိဳးအစားမ်ားႏွင့္ တြဲဘက္၍ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ၎တံတားမ်ားတည္ေဆာက္မႈတြင္ ပံုမွန္ ေမာ္ေတာ္ကား၊ မီရထားလမ္း တံတားမ်ားတည္ေဆာက္ပံုအတိုင္း ေဆာက္လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။



Overhead bridge or flyway မ်ားသည္ မီထ႐ိုလမ္းေၾကာင္းမ်ားအတြက္သာ တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး ၎ တုိ႔တြင္ သံႏွင့္ သံကူကြန္ကရစ္ support မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားပါတယ္။ Span အက်ယ္သည္ ၁၀ မီတာမွ ၂၅ မီတာအထိ ထားရွိႏုိင္ပါတယ္။ Support မ်ားအၾကား Span မ်ားကို သံကူကြန္ကရစ္ beam မ်ား၊ Steel girder မ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားၿပီး ၎တုိ႕၏ အျမင့္မွာ ေျမျပင္မွ အထက္ ၄ မီတာထက္ နိမ့္က်ရန္မသင့္ေပ။ ေမာ္စကို မီထ႐ိုပိုလီတန္တြင္ အသံုးျပဳေသာ overhead bridge or flyway မ်ားကို ပံုတြင္ ျပထားသည့္အတုိင္း အေျခခံ၍ ဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္ထားတာကို ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။







ေျမေပၚအထက္ပုိင္း တံတားမ်ားႏွင့္ overhead bridge or flyway မ်ားတြင္ မီထ႐ုိဘူတာမ်ားကို လုိအပ္ခ်က္ ဒီဇိုင္းမ်ားအေပၚ မူတည္၍ တည္ေဆာက္တာကိုလည္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ပံုတြင္ အဆုိပါ မီထ႐ုိဘူတာမ်ား တည္ေဆာက္ထားပံုကို ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္။ ၎မီထ႐ိုဘူတာမ်ားတြင္ မီထ႐ုိဘူတာ စႀကႍအဆံုးတြင္ ေျမေပၚပိုင္း Vestibule မ်ားကို ထားရွိၾကပါတယ္။ အဆုိပါ Vestibule မ်ားႏွင့္ ဘူတာစႀကႍကို ဆက္သြယ္ရာတြင္ စက္ေလွကားမ်ား သို႔မဟုတ္ ေလွကားရိုးရိုး တုိ႔ျဖင့္ ဆက္သြယ္ထားၾကပါတယ္။




ယခုေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့အပိုင္းမ်ားသည္ မီထ႐ုိ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ လုိအပ္ေသာ တည္ေဆာက္ေရး အပိုင္းမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇုိင္းႏွင့္ လုိအပ္ခ်က္အေပၚမူတည္ၿပီး မီထ႐ိုမ်ားတည္ေဆာက္ရာတြင္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည့္ အခ်က္မ်ားထဲမွ ေျမေပၚပိုင္းႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ မီထ႐ုိေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ သင္ယူခဲ့ရတ့ဲ Tunneling and Metropolitan သင္ရိုးစာအုပ္ကုိ ကိုးကားၿပီး တင္ျပ ေဆြးေႏြး ထားတာျဖစ္ပါတယ္။



Print ပရင့္ထုတ္ရန္
1 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. Anonymous February 12, 2009 at 11:38 AM  

    ဘယ္သုူေရးတာပါလဲ..ဒီေဆာင္းပါးကုိ..
    အရမ္းအရမ္းကုိ ေကာင္းပါတယ္။
    ဒီထက္အက်ယ္ခ်ဲ ့ျပီး ေရးေပးလုိ ့ရရင္ေရးေပးပါလို ့...
    ဓာတ္ပုံမ်ားမ်ားနဲ ့ရွင္းျပျပီးေရးေပးပါလုိ ့ေတာင္းဆုိပါရေစ.......
    ေက်းဇူးအမ်ားႀကီးတင္ပါတယ္............................

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.