* THINK POSITIVE. TOGETHER WE ARE BUILDING THE FUTURE *

Congratulation for New Generation of Metropolitan

စာေရးသူ © MyMetro |

(Dedicated to 6th Intake Civil and EP engineers)

ေန႔ အခ်ိန္အခါတြင္ ကမာၻတဝွမ္း၌ ေျမေအာက္က႑ကို အသံုးခ်မႈမ်ား ယခင္ ဆယ္စုႏွစ္၊ ရာစုႏွစ္မ်ားကထက္ အေရအတြက္သာမက အရည္အေသြးပိုင္းအရပါ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုမိုတိုးတက္လာသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၊ ေျမေအာက္မီးရထား ကြန္ယက္ (Metropolitan)၊ ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာဆိုင္ရာ၊ ကာကြယ္ေရးဆိုင္ရာ၊ ေရအားသံုး စြမ္းအင္ဆိုင္ရာ၊ လူမႈေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး အစရွိသည့္ က႑ေပါင္းစံု၌ လိုအပ္ခ်က္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ေၾကာင့္ ေျမေအာက္ကမာၻကို ခ်ဲ႕ထြင္တိုးဝင္လာၾကသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္လည္း ဒူဘိုင္း၊ ဟိုခ်ီမင္း၊ ရွန္ဟိုင္း အစရွိေသာ အာရွ၊ ဥေရာပ၊ အေမရိက၊ အာဖရိကတို႔ရွိ ကမာၻ႔ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား၌ ေျမေအာက္ရထားလမ္း ကြန္ယက္မ်ား၊ ေျမေအာက္ ေဆာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းႀကီးမ်ားကို အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနၾကသည္။ တိုးတက္လာေသာ ဥမင္တူးေဖာ္ေရး၊ ေဆာက္လုပ္ေရး နည္းပညာႏွင့္ ပစၥည္းကိရိယာမ်ားေၾကာင့္လည္း ေျမေအာက္က႑ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈမွာ ပိုမိုျမန္ဆန္လာသည္။ ထို႔အတူ ၎စီမံကိန္း လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားကို တာဝန္ယူလုပ္ကိုင္သည့္ ေျမေအာက္ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီႀကီးမ်ား၊ တူးေဖာ္ေရး စက္ပစၥည္း ကိရိယာမ်ား ထုတ္လုပ္သည့္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားသည္လည္း ႏွစ္ရွည္ အရင္းအႏွီးႀကီးမားစြာ ျမႈပ္ႏွံ၍ ကမာၻ႔စီးပြားေရး ကြန္ယက္ထဲသို႔ ဝင္ေရာက္လာသလုိ တဖက္ကလည္း ၎စီမံကိန္း လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားတြင္ အရည္အေသြး ျပည့္ဝစြာျဖင့္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ႏိုင္မည့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မားသည့္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားကိုလည္း နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ အမ်ားအျပား ေမြးထုတ္လာသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ အမ်ဳိးသားေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနရာတြင္ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံု နည္းပညာနယ္ပယ္၌ အျခားကမာၻ႔ႏိုင္ငံမ်ားနည္းတူ နည္းပညာမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစေရး၊ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာရွင္မ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား အစရွိသည့္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား ေမြးထုတ္ေရးသည္လည္း အစိတ္အပိုင္း တစ္ရပ္သဖြယ္ ျဖစ္လာပါသည္။

သုိ႔ျဖစ္၍ ႐ုရွားႏိုင္ငံ၊ ေမာ္စကို မီးရထားတကၠသိုလ္ (Moscow State University of Railway Engineering)သို႔ ၿမိဳ႕ျပ၊ စက္မႈႏွင့္ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား အင္ဂ်င္နီယာမ်ားကို ပညာေတာ္သင္ ပို႔လႊတ္၍ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ေရး၊ ဥမင္ႏွင့္ ေျမေအာက္ မီးရထားကြန္ယက္ (Tunneling and Metropolitan)၊ လွ်ပ္စစ္ရထား (Electric traction) တည္ေဆာက္ေရးဆိုင္ရာ နည္းပညာ က႑မ်ားတြင္ အဆင့္ျမင့္ မဟာအင္ဂ်င္နီယာ ဘြဲ႔လြန္သင္တန္းမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ၏ အစီအမံျဖင့္ တက္ေရာက္ေစခဲ့ပါသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ေမလ (၂၈) ရက္ေန႔က မီးရထားတကၠသိုလ္၏ Department of Electric traction ဌာနတြင္ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ ၂ ဦးက သံုးႏွစ္တာ မိမိတို႔ သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ခဲ့သည့္ ပညာရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မဟာအင္ဂ်င္နီယာ ဘြဲ႔ယူစာတမ္းအား အေကာင္းဆံုး ဖတ္ၾကားခုခံေခ်ပႏိုင္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မီးရထားက႑ကို တိုးတက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မည့္ အဆင့္ျမင့္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားျဖစ္လာၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ဇြန္လ (၁၆) ရက္ႏွင့္ (၁၇) ရက္ေန႔မ်ားတြင္လည္း Department of Underground construction (ယခင္ Department of tunneling and metropolitan)တြင္ ၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာ ၁၅ ဦးမွ ေျမေအာက္ ဥမင္ႏွင့္ အေဆာက္အအံုအမ်ဳိးမ်ဳိး ေဆာက္လုပ္ျခင္းဆိုင္ရာ စာတမ္းမ်ားကို ဖတ္ၾကားတင္သြင္းကာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဥမင္ႏွင့္ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံုမ်ားဆိုင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာေလာကအတြက္ မ်ဳိးဆက္သစ္ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား ျဖစ္လာၾကေပၿပီ။


မေဝးေတာ့ေသာ အနာဂတ္တြင္ ေခတ္မီၿမိဳ႕ျပဆိုင္ရာ လုိအပ္ခ်က္မ်ားအရ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း အလားတူ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ဥမင္မ်ား၊ မီထ႐ိုပိုလီတန္မ်ား၊ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ အျခားေသာ က႑စံုအတြက္ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံုမ်ားကို ေဆာက္လုပ္လာရမည္မွာ မလြဲဧကန္ျဖစ္ေပသည္။

ထိုကဲ့သို႔ ဥမင္ႏွင့္ ေျမေအာက္ အေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္ လိုအပ္သည့္ စက္မႈႏွင့္ နည္းပညာဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ စသည့္ နည္းပညာ အရင္းအျမစ္၊ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား အစရွိသည့္ လူ႔အရင္းအျမစ္မ်ား လံုေလာက္စြာ ရရွိေနမႈမ်ားသည္ အဓိကက်ေသာ အခန္းက႑မွ ပါဝင္ေနသည္ျဖစ္ရာ ယခုမ်ဳိးဆက္သစ္ ဥမင္ႏွင့္ ေျမေအာက္အေဆာက္အအံု ေဆာက္လုပ္ေရး အင္ဂ်င္နီယာမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ စက္မႈ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံအတြက္ လုိအပ္ေနသည့္ နည္းပညာႏွင့္ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို တေထာင့္တေနရာမွ ျဖည့္စြမ္းႏိုင္လိမ့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဂုဏ္ျပဳေရးသားလုိက္ရေပသည္။


Print ပရင့္ထုတ္ရန္
7 ထင္ျမင္ခ်က္၊
  1. မိုးေပါက္ June 18, 2008 at 10:55 PM  

    ေက်းဇူး အထူးတင္ပါတယ္ အစ္ကို။ မျပန္ခင္မွာ ကိုယ္ေလ့လာခဲ့တဲ့ အပိုင္းအလုိက္ကို ျပန္လည္ မွ်ေဝေပးၾကဖုိ႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ား အားလံုးကိုလည္း တုိက္တြန္း လုိပါတယ္။

  2. စိုးထက္ - Soe Htet ! June 19, 2008 at 8:21 AM  

    ေကာင္းတယ္ဗ် ... အလုပ္လုပ္ မယ့္ ပညာရွင္ေတြ တစ္ကယ္ အသံုးခ်ခြင့္ ရၾကပါေစ ခင္ဗ်ာ ... :)

  3. Anonymous June 19, 2008 at 9:47 AM  

    Congratulations ပါ အစ္ကိုတို႔ေရ..
    ခုလို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ၿပီးဆံုးသြားတာ ၀မ္းသာပါတယ္.. ေနာင္လဲ ဒီပညာရပ္ေတြကို အသံုးခ်ႏိုင္ပါေစ..

  4. Anonymous June 19, 2008 at 11:44 AM  

    ဂုဏ္ယူပါတယ္ အကိုေရ ကြ်န္ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာလည္း အနာဂတ္မွာ ေၿမေအာက္ ရထားလို လုပ္ငန္းေတြ ၿဖစ္လာမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ Congratulation!!

  5. Anonymous June 19, 2008 at 5:12 PM  

    ေျပာသလို ျဖစ္ပါေစ...။
    ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေအာင္ျမင္စြာပီးဆံုးႏိုင္ခဲ့တာကိုေတာ့ ဂုဏ္ယူပါတယ္..။

  6. Anonymous June 19, 2008 at 8:08 PM  

    အားလံုးအတြက္ ဝမ္းသာဂုဏ္ယူ ပါတယ္။ မိမိတို ့ အေတြ ့အၾကံဳ ေတြကိုလဲ ယခု ကဲ့သို့ ဆက္လက္မွ်ေဝရင္း တိုင္းၿပည္တာဝန္မ်ားကိုလဲ ေက်ပြန္စြာထမ္းေဆာင္နုိင္မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
    BTW, Plaxis အေၾကာင္းေလးလဲ ေရးပါအုံး။

  7. MyMetro June 21, 2008 at 9:02 PM  

    လာေရာက္ ဂုဏ္ျပဳအားေပးၾကသူ အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ။ ဒီလိုပဲ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ ရွင္သန္ၾကတာေပါ့။ ကိုေလးေရ.... Plaxis အေၾကာင္းလဲ ေရးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ့မယ္။

CITY DIRECTORY FROM METRO BITS

Adana Amsterdam Ankara Antwerp Athens Atlanta Baku Baltimore Bangkok Barcelona Beijing Belo Horizonte Berlin Bielefeld Bilbao Bochum Bonn Boston Brasilia Brussels Bucharest Budapest Buenos Aires Buffalo Bursa Busan Cairo Caracas Catania Changchun Charleroi Chennai Chiba Chicago Chongqing Cleveland Cologne Copenhagen Daegu Daejeon Dalian Delhi Detroit Dnepropetrovsk Dortmund Dubai Duesseldorf Duisburg Edmonton Essen Frankfurt Fukuoka Gelsenkirchen Genoa Glasgow Guadalajara Guangzhou Gwangju Haifa Hamburg Hanover Helsinki Hiroshima Hong Kong Incheon Istanbul Izmir Jacksonville Kamakura Kaohsiung Kazan Kharkov Kiev Kitakyushu Kobe Kolkata Kryvyi Rih Kuala Lumpur Kyoto Las Vegas Lausanne Lille Lima Lisbon London Los Angeles Ludwigshafen Lyon Madrid Manila Maracaibo Marseille Medellin Mexico City Miami Milan Minsk Monterrey Montreal Moscow Mulheim Mumbai Munich Nagoya Naha Nanjing Naples New York Newark Newcastle Nizhny Novgorod Novosibirsk Nuremberg Oporto Osaka Oslo Palma de Mallorca Paris Perugia Philadelphia Pittsburgh Porto Alegre Poznan Prague Pyongyang Recife Rennes Rio de Janeiro Rome Rotterdam Rouen Saint Louis Saint Petersburg Samara San Francisco San Juan Santiago Santo Domingo Sao Paulo Sapporo Seattle Sendai Seoul Seville Shanghai Shenzhen Singapore Sofia Stockholm Stuttgart Sydney Taipei Tama Tashkent Tbilisi Tehran The Hague Tianjin Tokyo Toronto Toulouse Turin Valencia Valencia Valparaiso Vancouver Vienna Volgograd Warsaw Washington Wuhan Wuppertal Yekaterinburg Yerevan Yokohama
Currently, there are 175 metros all over the world.